onsdag 16 augusti 2017

Sånt idag

Tiden som Umeåbo börjar lida mot sitt slut. Denhär veckan har jag städat, packat, handlat lite smått och gott som ska med hem och gått 2 långa promenader, så jag börjar vara redo att lämna Sverige imorgon. 
Hittade en lista att fördriva tiden med, i brist på annat:

1. Vilka är dina smeknamn?
Har inga egentligen, förutom Ninno, Ninni och Ninja av kompisarna ibland.

2. Vilket är ditt stjärntecken?
Väduren

3. Vad har du för rädslor?
Mörker, eller allt som kan gömma sig i mörkret heheh. Och att nån i min närhet ska dö före mig.

4. Tre saker som du älskar?
Att vara på sjön, sköna dagar på skäre och att resa, både korta roadtrips och längre resor.

5. Har du en bästa vän?
Flera 😘

6. Hur lång är du?
163 ish

7. Vad saknar du just nu?
Min egna säng, denhär är för mjuk.

8. Vilken är din favoritfärg?
Typ konjakbrunt läder, aaah! Och senapsgult!

9. Är du kär i någon?
Skullentte tro dee va 😏

10. Var skulle du vilja resa?
Saknar ju Kroatien men man borde väl se nåt nytt så jag säger nog nån grekisk ö eller nånstans i Italien. 

11. Vilken är din favoritplats?
Ledtråd; giss skäre så gissar ni rätt

12. Vilken är din favoriträtt?
Saknar mammas leverbiffar! Och allt med bearnaisesås.

13. Är du nångon gång ironisk?
Nej (obs ironi!) Mest hela tiden.

14. Vad har du för ögonfärg?
Blå

15. Vad har du för hårfärg?
Ful råttfärg. Nött är det också, och glest efter sommaren, har tappat typ hälften. Hjeeelp meej nån.

16. Vilken är din favoritfärg på kläder? 
Alltså grått och svart funkar ju till allt, tråkigt men enkelt.

17. Vilken är din favoritfilm?
Kollar sällan på film och kommer inte ihåg namnet på dem men de vanliga, cheesy tjejfilmerna går alltid. 

18. Någon du älskar?
Familjen och vännerna. Surprise

19. Vill du ha tatueringar?
Ja men nej.

20. Har du någonsin kramat personen du senast SMS:ade?
Yees

21. När höll du senast handen med någon?
Förra veckan antingen med syskonbarnen eller nån patient. (Ni vejt man måst ju napp åt se tzäärlek på aade sätte tåntt a fåår na vaanli ;))

22. Längtar du till något?
Till imorgonkväll och tills jag vet vad jag ska göra med mitt liv efter att skolan är slut. Mvh. inte redo.

23. Känner du någon av motsatt kön som du kan berätta allt för?
Njää

24. När kramade du någon senast?
Igår

25. Har du gått in i en dörr?
Hahah japp!

26. Har du ramlat ner för en trappa?
Inte hela vägen ner, men för nån vecka sen ramlade jag när jag gick ner från lägenheten, hade tydligen lite skakiga benmuskler som hade fått sig en omgång träning och vek sig efter andra steget.

27. Föredrar du att vara bakom eller framför kameran?
Bakom alla gånger

28. Spenderar du pengar eller sparar du dem?
Är ganska bra på att spara om jag vill, men visst spenderar jag massor också.

29. Har du varit ledsen de senaste dagarna? 
Jaa, har jag väl.

30. Vilket är ditt favoritcitat?
Sunsets are proof that no matter what happens, everyday can end beautifully.