torsdag 25 januari 2018

2017 - första delen

Satt och kollade genom gamla bilder på telefonen förra veckan och hittade många fina minnen från 2017 där som jag tänkte skrapa ihop till en liten årsresumé. Bara mobilbilder men det är oftast där man har de bästa minnena, kameran är ju inte med överallt. Det får bli två delar, annars blir det så långt. Enjoy!


Januari: Gick många ispromenader, var på årets enda bröllop (ett riktigt mysigt sådant!), övade neonatal-HLR i skolan och hade intressanta kurser.




Februari: Fler turer på isen, det blev bilföre till skäre och jag cyklade dit en gång, väldigt halt på blank is men roligt, hehe.



Mars: Åkte en helg till Ruka med tjejerna. Så skön resa! Fina dagar i backen och på kvällarna hade vi det mysigt på hotellet. I mars fick jag även besked om att jag fått sommarjobb på universitetssjukhuset i Umeå, så det blev en dagstrip dit med mamma och syrran för att skriva lägenhetskontrakt.





April: Fyllde 22, åt sista måltiden i vår lägenhet i Vasa, hade de sista kurserna innan sommaren och njöt av många fina solnedgångar. 



Maj: Hade terminens sista praktik, inom psykvården. Cyklade med storasyster, grillade vid villan första gången för säsongen och badade i nya badtunnan som pappa vann på lotteri.




Kreativiteten var det då inget fel på ;)


Juni: En händelserik månad. Vi firade lillasysters examen med finaste och godaste tårtorna som Hanna gjort, vi åkte på segelvecka till Kroatien och jag tog mitt pick och pack till Sverige dan efter att vi kom hem från resan.

fullständigt normala



Mamma kom med som flytthjälp och husmor några dagar, vilket var guldvärt.
Vi hann med några promenader också. 


Midsommarsolnedgång ute vid havet.

När jag åkte tillbaka efter midsommarfirandet hängde syrran på en vecka.
Vi var bland annat på stalkturné med cyklarna.

To be continued sejr vi tå!

1 kommentar:

  1. Vi skulle älska om du ville göra samarbeten med oss!

    Kontakta oss på renanaturen@mail.com

    SvaraRadera