måndag 4 december 2017

Livsnjutarn

Gör man inget på dagarna så har man inget att uppdatera här heller ;)  Nämen, mitt liv som studerande börjar gå på sista versen. Alla kurser och praktiker är klara och 210 av 210 studiepoäng är inne, nu väntar endast love-tent och dimission, sen är jag tydligen sjukskötare. Dehär 3,5 åren har gått så snabbt, visste aldrig hur jag skulle orka när jag började, att ta examen kändes så långt borta, men nu står vi här. Redo att gå ut i arbetslivet tänkte jag säga, men känner mig inte alls redo heller. Hur gör man när man inte går i skola??? 15,5 läsår har jag suttit i skolbänken, och nu blir det inget mer av det. Har inget arbete än heller, är lite smått avundsjuk på de som vet vad de vill göra av sina liv redan, hehe.
 Menmen, jag njuter av att vara ledig under tiden jag funderar och söker jobb. Det är så skönt att vara ledig, man hinner med så mycket man inte annars hinner med! Har träffat mycket folk jag inte träffat på länge, lunchat och caféat på stan flera gånger, varit på förlovningskalas, firat lillajul, varit på en liten julträff med tjejkusinerna, på syskonbarnens Finlandsfest i skolan och rensat både rum, klädrum och förrådet ute + gjort en hel del annat. Och då har jag bara varit ledig en  och en halv vecka än. Resten av december kvar då, sköönt! Får se när vi hörs nästa gång, hoppas ni får en fin självständighetsdag iallafall, njut ni också om ni är lediga på vår 100-årsdag! 

Så fint när det äntligen börjat vara lite minusgrader, nu väntar vi bara in snön!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar